Profesjonalna obsługa klienta
Dzień 1
Dzień 2
- Znaczenie obsługi klienta w budowaniu dobrych relacji Jakie są oczekiwania, nastawienia klienta, Czego oprócz fachowej obsługi oczekują klienci, Klient wewnętrzny – uświadomienie uczestnikom szkolenia, że wszystkie działy firmy pracują na jedno wspólne dobro.
- Praca z klientem w kontakcie bezpośrednim – analiza potrzeb klientów i dbanie o dobre relacje długofalowe.
- Komunikacja w kontekście sprzedaży Nawiązywanie kontaktu z klientem.
- Komunikacja werbalna.
- Komunikacja niewerbalna.
- Techniki aktywnego słuchania jako najważniejszy instrument dobrego kontaktu.
- Wykazanie cierpliwości samodyscypliny.
- Skupianie się na wypowiedzi rozmówcy.
- Parafrazowanie.
- Wczuwanie się w położenie rozmówcy.
- Dostarczanie emocjonalnego oparcia.
- Przyczyny złegozrozumienia się podczas rozmowy – bariery komunikacyjne.
- Osądzanie.
- Decydowanie za innych.
- Przedwczesna i pochopna interpretacja.
- Brak poszanowania dla odmiennych pomysłów.
- Sposoby omijania barier komunikacyjnych.
- Rozpoznawanie rzeczywistych oczekiwań, zastrzeżeń, wątpliwości klienta.
- Techniki zadawania pytań.
- Zwroty i wyrażenia zabronione podczas kontaktów z klientami.
- Techniki skutecznej prezentacji.
- Zalety profesjonalnego doradztwa technicznego wkontekście konkurencyjności firmy Wykorzystanie “języka korzyści” w trakcie prezentacji Cecha – zaleta – korzyść
- Obsługa Klienta
- Pro – aktywność –szanse i zagrożenia
Szanse, - Plusy bycia zaangażowanym,
- Czy jestem optymistą? – A jeśli nie, to co?
- Bodziec – Mój Wybór – Reakcja,
- Zagrożenia Minusy bycia zaangażowanym,
- Bodziec – Reakcja,
- Nie-konstruktywne wyrażanie emocji.
- Pro – aktywność –szanse i zagrożenia
- Osobisty plan rozwoju
- Moje zasoby,
- Obszary do Rozwoju.
- Jak porozumieć się z każdym klientem – czyli dlaczego branie pod uwagę osobowości swojej i klientów jest takie ważne.
- Jak rozpoznać typ osobowości osoby mojego Klienta,
- Tworzenie własnego wizerunku dopasowanego do klienta, metodyka dostosowania się do naturalnych preferencji klienta w zakresie stylu współpracy,
- Zasady efektywnego porozumiewania się z poszczególnymi typami osobowości,
- Jak uniknąć pułapek i wykorzystać atuty kryjące się we własnej osobowości.
- Zachowanie postawy asertywnej
- Zwiększanie poczucia własnej wartości,
- Radzenie sobie z krytyką,
- Przejmowanie kontroli nad rozmową, która zmierza do nikąd – klient niezadowolony. Odbudowywanie nadwyrężonych relacji – jak radzić sobie w sytuacjach, w których wina leży po naszej stronie,
- Reagowanie na krytykę i oceny, na zastrzeżenia i wątpliwości,
- Rola asertywności (pewności siebie).
- Czynniki pozwalające dystansować się od negatywnych emocji.
Cena: od 4200 do 5000 pln za osobę 2 dni szkolenia
Twórcze metody rozwiązywania problemów
Dzień 1
Dzień 2
- Wprowadzenie w tematykę zajęć. Historia kartonowego pudełka.
- Czym są problemy?
- Ćwiczenie – Budujemy most.
- Fazy rozwiązywania problemów. Czym jest kreatywność? Myślenie „poza pudełkowe”
- Ćwiczenie – bariery w kreatywności. Co wspiera kreatywność? Kreatywność a półkule mózgowe.
- Istota komunikacji w rozwiązywaniu problemów. Ćwiczenie – Planeta Ziemia.
- Moc pytań. Ćwiczenie – czarne historie.
- Jakim jesteś odbiorca – test KOLORY.
- Rola informacji zwrotnej.
- Role grupowe – korzyści pracy w zespole.
- Ćwiczenie – gwiazdozbiory.
- Ćwiczenie – gorące krzesło.
- Zmiana perspektywy – ćwiczenie indywidualne.
- Metoda sześciu kapeluszy.
- Strategia Walta Disney’a.
- Ćwiczenie – Nowy Patent.
- Mind Mapy.
- Pojęcie „zmiany” i „oporu”. „Kto zjadł mój ser?”.
- Istota konfliktów w zespole – jak konstruktywnie nimi zarządzać. Test Kilmanna.
- Podsumowanie warsztatów.
Cena: od 4000 do 4500 pln za osobę 2 dni szkolenia
Przywództwo sytuacyjne
Dzień 1
Dzień 2
- lstota roli przywódcy w organizacji.
- Cechy przywódców.
- Przywództwo a wartości – autodiagnoza swoich wartości w zarządzaniu.
- Przywództwo budujące zaangażowanie.
- Przywództwo a rozwój innowacyjności.
- Przywódca Coach – umiejętność zadawania własciwych pytań.
- Style kierowania – autodiagnoza.
- Przywództwo sytuacyjne – etapy rozwoju pracownika.
- Style kierowania wg Blancharda.
- Praca warsztatowa nad wykorzystaniem odpowiedniego stylu kierowania w określonych sytuacjach.
- Sztuka skutecznej komunikacji w roli przywódcy – reguły Expose Szefa.
- Podsumowanie szkolenia.
Cena: od 4200 do 4800 pln za osobę 2 dni szkolenia
Podstawy komunikacji w oparciu o elementy psychologii
- Psychologiczne aspekty i ich rola w procesie komunikacji – wykład.
- Osobowośc a wizerunek – wykład.
- Relacje a wizerunek – wykład.
- Autoanaliza umiejętności komunikacyjnych – ćwiczenia w grupach.
- Przeszkody skutecznej komunikacji – wykład.
- Logika-emocje-wartość – wykład.
- Budowanie wiarygodności – ćwiczenia w grupach.
- Podstawowe narzędzia skutecznej komunikacji – wykład.
- Doskonalenie umiejętności społecznych w oparciu o kluczowe zasady NVC Marshalla B. Rosenberga- ćwiczenia w grupach.
- Asertywność i jej rola – wykład mapa zachowań- wykład profilaktyka i gaszenie pożarów – wykład.
- Analiza transakcyjna – wykład.
- Egzekwowanie własnych praw i ustanawianie granic – ćwiczenia w grupach.
- Trudności w komnikacji, zagrożenia czy szansa – wykład i ćwiczenia na przykładach.
- Modele wychodzenia z opresji – wykład.
- Moje mocne strony – wykład.
- Rola samoświadomości, powiązanie pomiędzy mocnymi stronami pracowników, zaangażowaniem i ich wydajnością, wykorzystywanie własnych silnych stron w pracy z zespołem i dla własnego rozwoju.
- Wyrażanie emocji – wykład.
- Nazywanie i wyrażanie stanu emocjonalnego – ćwiczenia.
- Radzenie sobie ze stresem i negatywnymi emocjami – ćwiczenia.
- Odróżnianie bodźca od przyczyny, wyrażanie gniewu – ćwiczenia.